lördag, februari 10, 2007

Lyckad dag på Boda Borg

Boda Borg var hur kul som helst! Konceptet finns i flera städer men vi var i Karlskrona. Det går till så att man delar upp sig i lag, (vi var tre st i varje lag), och sen gäller det att tillsammans klara av banor av tre svårighetsgrader. Varje bana består av 2-4 rum och man måste klara sig igenom allihop för att ha klarat banan. Det är på tid såklart, lyser röda lampan får man börja från början med rum nr ett. Kan vara frusterande ibland när man äntligen nått sista rummet, och så får man börja om... Rummen kan innehålla vad som helst från att klänga i rep till att placera ihop länder med flaggor. Jag kan rekommendera detta till alla från 12 år och uppåt. Det enda tråkiga var att Daniel var sjuk och ej kunde följa med. Det roligaste var att Viktor, Oskar och Johanna tyckte det var kul, det var ju deras julklapp.

Jag har stretchat men det hjälper nog inte, jag KOMMER att få ont i kroppen imorgon. Mest i armarna tror jag. Och jag som ska lära ut Lindy Hop imorgon vid 10.00...

Hela gänget, utom fotografen, som var i Karlskrona. David, Viktor, Johanna, Oskar och pappa Ben.


"Ungdomarna" fick själva välja lag. Så det ena laget bestod av Viktor, 17 Johanna, 11 och Oskar, 19.


Och det andra av David, Ben och jag. Vi vann!! Vi klarade 13 av 23 banor vilket jag tycker var väl godkänt.