torsdag, februari 22, 2007

Stulen cykel

Min cykel är stulen!

Det känns för j***igt. Cykeln har hängt med i tio år och skulle bara klara ett halvår till. Hade nämligen planerat att önska mig en i födelsedagspresent. Så blir den stulen NU, inte direkt drömscenariot... Den blev stulen utanför klubblokalen i samband med klubbens årsmöte i lördags. Parkerade och låste cykeln vid fyratiden, den stod i ett cykelställ ihop med andra cyklar av liknande ålder. När jag kom ut igen vid halv-tio tiden var den puts väck. Jag har letat i området vid klubblokalen och nere vid järnvägsstationen men inte hittat den.

Jag har såklart polisanmält det hela och håller tummarna för att någon lämnar in den. Av försäkringsbolaget blir det inga pengar, värdet understiger självrisken.

Jag behöver verkligen en cykel för att ta mig till jobb, träning, stan etc. Kollade lite på Blocket efter en skruttcykel men det fanns inga. Så nu är jag inne på att köpa en helt ny cykel. Sportson hade en 7-växlad i härligt ljusgrön färg... Jaja, avvaktar lite just nu ifall polisen ringer och lånar Davids cykel istället, lite läskigt att cykla på herrcykel nu bara när det är halt.

2 Comments:

At 17:18, Blogger Johanna said...

Fy fan vad jävligt! Hoppas verkligen att någon lämnar in den till polisen. Men tur i oturen iallafall att den blev stulen nu och inte då den var nyare.

 
At 20:45, Blogger .:Klara:. said...

Att vissa ska ha så svårt med att skilja på ditt och mitt! Vi kan köpa begagnade cyklar för någon 500-hundring på vår miljöstation. Då är de renoverade och uppfräschade och fullt lagliga. Har inte Kalmar något sådant ställe? Värt att kolla i så fall.

 

Skicka en kommentar

<< Home