måndag, februari 05, 2007

Sjuk - UPPDATERAD

Jag är sjuk. Ont i halsen, ont i kroppen och huvudvärk. Jag tror jag är jätteförkyld imorgon. Om en halvtimme slutar jag jobba, och då ska jag hem och bädda ner mig. Det är en massa grejor jag borde göra men det orkar jag bara inte.

UPPDATERAD: Nej, jag orkade inte så mycket i måndags kväll, visade sig att jag hade feber. Så jag var hemma från jobbet igår med feber och ont i halsen. Låg och slumrade framför VM i Åre och missade tvyärr Anjas guldåk, vaknade först när hon gav segerintervjun. Idag är jag också hemma, ingen feber men ont i halsen. Jag ringde faktiskt distriktssköterskan för att höra om jag skulle komma in på undersökning. Men hon trodde det bara var ett virus och att det nog skulle gå över snart. Och tack och lov att jag slapp göra halsprov, det är nog det värsta jag vet! Jag tror det var mer än femton år sen jag sist gjorde ett sånt där prov där de sticker ner en spatel i halsen så man håller på att spy. Usch och fy säger jag bara. Idag planerar jag även att ta en försiktig promenad för snön har kommit tillbaka! Jippi.

3 Comments:

At 21:44, Blogger Johanna said...

Usch och fy, stackars dig... Det är inge roligt att vara sjuk! Men tänk inte på allt du borde göra, se bara till att ta hand om dig så att du blir frisk. Man ska lyssna på kroppen när den säger ifrån, annars blir det bara värre. Kul förresten att du blev nöjd med håret och grattis till det nya jobbet! Hoppas att du kommer att trivas.

 
At 23:14, Blogger .:Klara:. said...

Se nu till att ta hand om dig ordentligt och låt D pyssla om dig lite extra! Å grattis till säljsupportjobbet! Nu kommer du nästan att sitta jämte mig ju ;)

 
At 15:24, Blogger annakarin said...

Tack för krya på mig- hälsningarna!Jag tog det mycket lugnt igår kväll, hade feber. Idag är jag hemma från jobbet men känner mig bättre så jag kan nog gå dit imorgon.

 

Skicka en kommentar

<< Home