torsdag, februari 01, 2007

Låt planeten andas ut!

Mellan 19.55 och 20.00 i kväll, genomförs en internationell manifestation för att uppmärksamma klimatförändringarna. Alla uppmanas att under fem minuter stänga av elektroniken hemma och och låta planeten andas ut. Aktionen startades av det franska nätverket Planet Alliance där en mängd miljöorganisationer ingår.

Läs hela artikeln här.

Jag ska slå ett slag för miljön ikväll och hoppas ni hänger på, om inte annat genom att sprida budskapet vidare på era egna bloggar.

För övrigt funderar jag på vad jag ska hitta på nu när jag lämnar mina uppdrag i dansklubben. Antingen ska jag inte engagera mig i någonting eller så börjar jag med något helt nytt som jag aldrig sysslat med innan. Och varför då inte miljön? Eller någon hjälporganisation.

1 Comments:

At 22:35, Blogger K said...

Så trevligt att hitta en till som stängde av strömmen. Hittade dig via mamselamsen. Återkommer gärna.

 

Skicka en kommentar

<< Home