lördag, januari 13, 2007

Nu är glada julen slut, slut, slut...

...Granen den ska kastas ut, ut,ut."

Och kastade ut granen, det gjorde vi igår. Fast barren ville inte lämna oss så de klängde fast i granmattan, bokhyllan, vardagsrumsmattan, jultomten som stod under granen och på tv:n. Men jag överlistade dem nog allihop, haha.

Det är kul att julpynta men det är också kul att ta fram allt det vanliga igen. Detta året fick jag dock fem ljusstakar i julklapp och jag vet inte riktigt var jag ska placera dem. Jag räknade till ett tjugotal befintliga ljusstakar i lägenheten, en per var 3,5 kvadratmeter typ. Men det ska nog gå.

Annars har jag funderat på varför det finns så lite ställen att göra av begagnade kläder och saker? Jag har massor av kläder som jag tröttnat på/inte kan ha längre som är hela och rena och jag skulle vilja ge bort dem. Men vet inte vart. Likadant med saker, där finns det massor som jag tröttnat på men som är för helt/fint/användbart för att slängas, vad gör man då?