tisdag, oktober 31, 2006

Bara vardagsfunderingar

Dagens positiva händelse: Ja, det blir en luring idag eftersom det regnade och var motvind på väg till jobbet. Men det positiva är att jag åt en god lunch (isterband och potatissallad), att jag kollade på gamla kort idag och försjönk i trevliga minnen, att jag inte visste om att det regnade och var motvind innan jag kom ut så jag behövde inte oroa mig i förväg.

Dagens fundering 1: Är jag en impulsiv människa? Har aldrig trott att jag var det, är ju född i Jungfrun tex men mitt spontana svar på ett mail häromdagen ger mig anledning att omvärdera den inställningen. Höll på att blåsa upp ett bråk vilket aldrig var min avsikt, men jag tror det löser sig.

Dagens fundering 2: Varför har allt en förmåga att hända samtidigt? Första helgen i december kommer Nina på besök, det är julmarknad på Slottet, klubbmästerskap med DK Spinnrockarna och en jubileumsfest med Kalmar Studentteater. Nina är givet, har inte setts på jättelänge och sen så får vi se med det andra.

Dagens tips: En rolig blogg om en svensk familj som bor i Florida hittar ni här. Och här en blogg jag tittar på då jag behöver träningsmotivation.

Funderar på att lägga ut mina bilder på www.fotoalbumet.com, någon som vet om den sidan är bra?