lördag, maj 13, 2006

Lördag

Vår gamla TV har lämnat oss en gång för alla. Och min gamla dator och lite andra elektronikprylar hamnade oxå på tippen idag fm ca 9.30. Vår bil rymde inte tv:n så vi hyrde ett släp på en timme, kostade 90 kr. OK pris men tyvärr så glömde uthyraren att berätta att man måste fälla upp stödhjulet... Det gjorde inte vi så följden blev att det hjulet var nere hela tiden och såklart gick sönder. Och vi får betala! Jaha så kan det gå.

Men vi blev inte molokna för det då vädret är så fint här i Kalmar! Jag och David cyklade till stan istället och intog första ölen på en uteservering. Och mat såklart. Jag passade på att köpa "Klaras goda GI-dagar". Massa GI-recept som jag nu ska testa, ska bli kul. Och i kokboken fanns även en lista över olika hur högt GI olika livsmedel hade. Jasminris var det värsta tätt följt av dadlar och riskakor. Hummus hade lägst GI så det kan ni frossa i. David blev glad för hans älskade basmatiris hade lägre GI än råris, som jag precis köpt hem för att jag ville vara nyttig.

Just nu är det lördag kväll och jag är hemma vid datorn. Tills för några år sen var det det värsta som kunde hända, att man inte hade något att göra en lördag kväll, huu! Men nuförtiden känns det ok om man är hemma ibland/oftast. Men ikväll känns det lite jobbigt för just som jag skriver detta pågår två stora fester som jag fram tills för några år sedan hade varit självskriven gäst på. Det ena är den avslutande Kvastkampen sittningen. Den andra är Kalmarspexets slutfest. Eftersom dessa två råkade ligga på samma kväll så är jag lite nostalgisk och drömmer mig tillbaka till studietiden. Det var så kul!

/anna-karin

1 Comments:

At 20:59, Blogger annakarin said...

uppdatering. macken tog kostnad för byte av däck så betalade vi själva hjulet. gick på hutlösa ;) 69 kr...

 

Skicka en kommentar

<< Home