söndag, april 23, 2006

Tvn sönder

Imorse satt jag i min nya soffa och skulle vakna till med morgontv och vad tror ni händer då? Jo tvn börjar jävlas! Bilden kommer och går, David säger att det är bildröret som håller på att paja och att vi måste köpa en ny tv! jaha aldrig får man vara riktigt glad... Det känns som en sammansvärjning mot oss.

1, Vi köper ny bil och har räknat med att kunna sälja gamla bilen och tjäna en slant och vad händer? Jo motorn på den gamla bilen stendör och nu står den och minskar i värde för varje sekund.

2, Vi köper ny soffa och ser fram emot trevliga tv-kvällar, två dagar efter den kommit dör tvn.

Dagens positiva: handlar om dans, såklart. Klubben har haft tävling för barngrupperna i klubben, den årliga Vårsnurren. Jag var där som publik och det var riktigt kul att se hur söta de var. Vi fyra Lindy Hop-ledare gjorde en uppvisning. Det verkade uppskattat. Vi körde även samma program nu ikväll på Folkets Park. Varje termin i klubben avslutas med en livedanskväll och där körde vi tre låtar i pausen.

Dagens fundering: att vara eller inte vara... golfspelare, det är frågan? Jag och David var och spelade korthålsbanan idag och det kändes sådär. Full satsning eller lägga ner? Att vara halvbra vill jag inte så antingen tar jag det på allvar eller slutar helt.

OJ, nu har David köpt en ny tv- han hann kolla upp det medan jag bloggade tydligen. Det blev en Samsung, 29 tum.

/anna-karin