måndag, maj 01, 2006

Golfkursen

Jaha så var golfkursen avklarad. Igår var det hemskt och jag var helt knäckt. Det enda som funkade var känslan i puttarna. Och vissa chippar. Men pitch, bunkerslag (ok, sanden var blöt, brukar funka bra i torr sand) och långa slag var inte bra. Jag försökte peppa mig med att det var nästan första gången jag spelade efter vintern. Och nya pron på Saxnäs GK är jättebra. Mkt kunnig och tar ner det till en lätt nivå. Inte en massa tekniksnack utan det han tjatade på mig om var att slappna av, vrida axlarna och höfterna. "Bollen är bara till för att vi ska kunna skriva en score". Ja ni fattar, han var bra. Idag däremot kändes det bättre. Han plockade fram en träklubba, och fick mig att spela med den och det gick jättebra. Det finns hopp.

Första maj är annars en dag då demonstrationståg går runt i städerna. Det är mycket jag vill protestera mot men inte genom att gå i ett första maj tåg. Om jag visar mig i ett tåg skulle det förresten vara skadligt för David. Om en sambo till en kommunpolitiker för borgerliga blocket skulle gå i ett socialdemokratiskt valtåg är lite grann som att Bush fru skulle rösta på demokraterna...

/anna-karin

1 Comments:

At 15:18, Anonymous Anonym said...

Det är bara att träna och träna och återigen träna. Det är inte medfött att kunna spela golf. Ge inte upp!
Kram

 

Skicka en kommentar

<< Home