onsdag, mars 29, 2006

Intensiva första dagar

Det känns jättebra på mitt nya jobb. Idag var tredje dagen av en åtta veckor lång internutbildning. För den som undrar är jag anställd av ett bemanningsföretag men kommer vara permanent uthyrd till kundtjänsten åt en mobiloperatör. Första dagarna har dock varit intensiva. Mkt information som ska in i huvudet, hittils har vi lärt oss fyra system! Gruppen känns bra, alla är trevliga. Men lite bävar man ju för när det ska bli på riktigt, riktiga kunder som kan tänkas fråga om allt mellan himmel och jord. Fast det är ju om två månader så då känner man nog inte så längre. Det är också ovant att ha så fasta tider eftersom jag i princip aldrig haft det. Som receptionist jobbar man ju varierat och likadant när man var student.

I måndags var det Världsteaterdagen och Byteatern hade ordnat teatersport. Helt improviserad teater där man jobbar efter olika grundtekniker tex Skrivmaskinen eller En vanlig scen på tre olika sätt eller Experten. Tre jätteduktiga killar roade oss. Jag hade dragit med mig Å dit och vi hade så kul, hade ont i skrattmusklerna efteråt. Det roligaste på länge.

M skulle också varit med men A, en kompis från studietiden hade dykt upp i stan. Eftersom jag och Å oxå känner A mötte vi upp med dem efter teatersportföreställningen. Allt var bra med henne. Vi snackade minnen, och skrattade ännu mer.

Det enda tråkiga med denna veckan är att David har en envis förkylning. Hoppas den går över snart så han blir pigg igen.

/anna-karin