lördag, mars 18, 2006

Jag äger ännu en Marimekko-pryl

Dagens fundering: När jag skriver in min egen blogadress blir sidan helt vit? hmm varför? ska försöka skriva det här inlägget så får vi se vad som händer.

Dagens positiva händelse: Har köpt en Marimekko musmatta! Jag älskar Marimekko mönstret (blommorna). Se här, även min är i svart. David gillar inte det mönstret, annars skulle vi nog ha det som gardiner men jag smyger in prylar på mina egna ytor. Musmatta och en burk (rosa blommor).

Sen är väl Melodifestivalen dagens händelse också. Jag tror faktiskt inte Carola vinner för hon har ju problem med rösten nu. Men hon kanske inte ens behöver sjunga för att vinna?

/anna-karin

4 Comments:

At 12:28, Blogger Frida said...

vad kul! jag har också en marimekko-musmatta, fast en blå! tycker också jättemycket om mönstret!

 
At 13:53, Blogger Johanna said...

Hm, är det något nytt mode eller? Jag har aldrig hört talas om marimekko ens, tror jag. Jag försökte gå in och kolla där du länkade vidare, men sidan fungerade inte just nu. Jag får kolla sen!

Apropå melodifestivalen så blev det ju så ändå, att Carola vann... Det är nog tyvärr så att hon inte ens behöver sjunga för att vinna, det är ju Carola liksom... Själv tyckte jag att Magnus Bäcklunds låt var bra och jag gillade även Linda Bengtzing.

 
At 19:14, Blogger Frida said...

marimekko-länk:

http://www.marimekko.com/ENG/interior/office/frontpage.htm

 
At 10:46, Blogger annakarin said...

Marimekko är ett finskt företag med flera klassiska textiler, bland annat blommorna och randiga tyger. På senare år har det poppat upp allt möjligt med Marimekko blomman, musmattor, muggar, väskor, block osv.


Jag själv gillade The Poodles låt bäst.

 

Skicka en kommentar

<< Home