onsdag, februari 01, 2006

Fransyskors hår

Dagens positiva händelse: ingen dansklubb ikväll. Det känns inte bra att det är en positiv händelse eftersom jag på lördag ska bli invald i styrelsen. Men upptagen i stort sett varje kväll i fyra veckor, ev fem är för mkt. Jag och David får inte tid med varandra men det ska vi ha ikväll, laga god mat och prata.

Dagens fundering: är det sant att fransyskor aldrig går ut med blött hår? Jag pluggade med en fransyska ett tag och hon sa det till mig. Anledningen var att hon var så förvånad att jag kom till skolan nästan varje dag med inte riktigt torrt hår. Det vore förfärligt i Frankrike, där ska man alltid vara chic.

Dagens tips: börjar ett program som heter Toppkandidaterna ikväll. En dokusåpa om politik. Borde kanske intressera de två ideologier som finns i min närhet.

/anna-karin