måndag, januari 30, 2006

Måndagstråk

Om det var mys i fredags är det nu tillbaka till vardagen som gäller. Ny vecka, nya uppgifter.
Min kompanjon i kursgruppen fick hjärtproblem i söndags så nu är bördan på mig. Men egentligen borde jag inte göra någonting eftersom ingen ringde mig och informerade. Som tur är kollar jag dansklubbens hemsida dagligen och där av alla ställen fanns infon. Nu är det ju absolut inte min stil att bete mig så, vilket väl ingen betvivlade? Jag kommer slita hårt två veckor till.

Helgen gick fort. I sammfattning bestod den av: dop av Martin, vi var faddrar och farbror David höll honom under ceremonin vilket gick jättebra. Spydde bara lite... Sen tog vi en tur med nya bilen, jag fick köra. På kvällen var jag på show, dans, teater, sång osv. En del guldkorn faktiskt, speciellt sångmässigt. I söndags var det sol så då tog jag en promenad. Därefter grejade David med nya bilen och jag grejade inomhus, mkt könsstereotypiskt.

Dagens utmaning: praktiska detaljer kring dansklubben

Dagens fundering: läste i tidningen att en teaterförening här i närheten skulle sätta upp en föreställning som skulle handla om tillkomsten av en musikal. Blandat med den historien skulle det vara musiknummer. Konceptet känns igen, i det första spex jag medverkade i så hade vi samma story. Uppenbarligen hade vi en bra idé så varför funkade det inte?

Dagens tips: potatisgratäng, varför göra bara till fest?

/anna-karin

1 Comments:

At 08:44, Blogger Vi på Kantarellen said...

Ja, varför funkadeinte det.

För ett antal år sedan var jag med och satte upp en musical som vi kallade "Myssen, byssen och en sexpack öl" Alltså Emil som vuxen och arbetslös.

Jag:45 år spelade Emils flickvän och han var 20 år. *skrattar* Men det funkade.... tre föreställningar gjorde vi.

 

Skicka en kommentar

<< Home