fredag, juni 22, 2007

Halvtid i midsommarfirandet

Vilken bra helg jag haft hittils! Det började igår kväll med att jag, Frida och Ann-Charlotte var ute och plockade blommor till kransar. (Kransen gjorde jag klar i förmiddags, och den blev sådär men den ska ju bara hålla ikväll så det får väl gå).














Bilden visar Frida i ett hav av midsommarblomster.

Dagen idag började med att jag och pappa åt sillunch tillsammans. Mums! Sen åkte vi till Tunåstrand, en församlingsgård här i Borlänge. Jag ville åka dit för att titta på Stora Tuna folkdansgilles uppvisning. Klart man är nyfiken på hur verksamheten ser ut i sin f.d förening! De åker på midsommarturné varje år och jag själv har varit med i ett par år, vilket är härliga minnen. I år var det både äldre och yngre med och de reste stången, dansade uppvisning och ledde lekar. Jag blev väldigt imponerad av uppvisningen! Fyra unga killar dansade Oxdansen, dansen ska symbolisera ett slagsmål och kräver både taktkänsla och skådespelartalang. Många av "tunagillarna" var aktiva när jag var aktiv och jag fick jag en pratstund med några av dem. Jag pratade bl.a med Birgit, Gillets Grand Old Lady och hon kom ihåg mig. Verksamheten verkade rulla på bra i nya lokalen men hon saknade Islingby en hel del. Åh vad kul det var att se alla igen. Ångrar bara att jag inte hade kameran med...

Medan jag skriver det här inlägget lyssnar jag på P4 som sänder Midsommarradio från Ekerums camping, min f.d arbetsplats. De rapporterade nyss att det regnar i Kalmar och på Öland, hihi tur man inte är där.

Nu ska dräkten på för snart ska jag följa med Frida och hennes vänner till Leksand.