onsdag, mars 07, 2007

Imorgon är en annan dag

Min klövergranne* på jobbet påstod att det var Internationella Kvinnodagen idag så jag tänkte länka till något om det och började leta på nättidningarna. Letade och letade på både Expressen och Aftonbladet och blev ganska arg att de totalt ignorerade denna viktiga dag. Sen kom jag på att Internationella Kvinnodagen är IMORGON! *snopen

Imorgon är jag för övrigt ledig från jobbet. Då ska jag börja packa inför Thailandsresan. På Resedagboken hittade jag en del bra tips och grejen verkar vara att packa LITE, en kille skrev att han brukade packa typ 5 tröjor, 2 par shorts och en tandborste. Min ryggsäck är bara 45 liter så det är ju jag också tvungen att göra men lite mer ska nog få plats.. :)

Igår fick jag ett paket från H&M med sommarkläder jag tänkt ta med på resan. Men det var en katastrof, inget var snyggt! Shortsen var argt turkosa och matchade absolut inte med den blåa solhatten. (De matchar nog inget med någonting, möjligen att jag kan behålla dem och ta på mig på 30-årskalaset med 80-talstema.) Linnet gick till knäna men kjolen behåller jag nog, det är ju inte pga den som jag har stor rumpa....

12 dgr kvar tills planet lyfter.


* Vi sitter fem och fem tillsammans i små öar/klövrar i ett kontorslandskap. Jag har precis bytt plats och det är mycket mer ljud här än på mitt förra. Det är inte bra för man blir ju tröttare ju mer ljud man hör hela dagarna.

2 Comments:

At 21:22, Blogger Frida said...

Knepigt att köpa kläder på postorder, det skulle jag aldrig våga. Jag måste alltid prova innan!

 
At 22:04, Blogger annakarin said...

Och väldigt knepigt att hitta 80-talskläder! Måste ju vara klart också innan jag åker, hjälp!

 

Skicka en kommentar

<< Home