tisdag, mars 13, 2007

Jag är sjuk! UPPDATERAD

Jo, det är sant. I måndags på jobbet började jag frysa och få ont i kroppen så det var bara hem och ner under täcket, med feber. Idag har det tillkommit en superduper förkylning också. Det är INTE såhär jag hade planerat att tillbringa veckan innan jag åker på min drömsemester.

Jag har varit hemma från jobbet idag och planerar att vara det imorgon också för att verkligen bli frisk innan måndag. MEN det jag är rädd för nu är att jag ska smitta David!! Och att han blir så däckad att han inte får gå ombord på planet... Det vore fruktansvärt om hela Thailandsresan gick upp i rök. *Nej, nej inga negativa tankar nu (det finns ju Panodil.)

David tar hand om mig. Igår kom han hem med c-vitaminspäckad smoothie och idag ska han hämta thaimat på väg hem från jobbet, han borde vara här snart.Ska bli jättegott för jag har bara druckit nyponsoppa hela dagen och är jättehungrig.

Förutom resan upptas mina tankar av 80-talet, eftersom min outfit till Fridas fest måste vara klar denna veckan. Och där har faktiskt skett ett genombrott i spaningarna, en stycke rosa jeansjacka är funnen på second hand butiken Nu och Då, hihi blir nog jättebra.

UPPDATERAD: Tack för kommentarerna, det ger mig hopp. Febern har nämligen gått upp, hade 38C för en halvtimme sen, och tiden tickar ifrån mig, om fem dagar går planet! David känner sig småförkyld men har ingen feber, han får, får, får INTE bli sjuk. Vad har jag gjort för att förtjäna denna vånda och ovisshet, inte "ätit min spenat var da", eller? USCH.

2 Comments:

At 17:47, Anonymous Anonym said...

Krya på dig !! kram Sara

 
At 17:53, Blogger Frida said...

klart ni kommer iväg! även om david blir smittad innan ni åker så hinner han väl piggna till tills på måndag! kul att du hittat 80-talskläder! den jackan lät kul, blir spännande att se allas outfiter! stor kram och krya på dig! var nu hemma tills du känner dig frisk!

 

Skicka en kommentar

<< Home