fredag, januari 19, 2007

Dansprojekt på G

Ikväll är det andra omgången av Let´s Dance. Men jag kommer att missa halva programmet för jag ska ta emot kursanmälan fram till 21.00. Undrar vem som åker ut? Jag har röstat på Ebba och Martin med dansare för de ligger illa till. Lasse ska UT. Eller Ekwall.

Apropå dans så kommer det att bli ett dansprojekt ihop med Ölands Folkhögskola, som jag hintade om förut. Jag blev uppringd förra veckan av en av lärarna men sen hörde han aldrig av sig så jag visste inte hur det skulle bli men nu är det klart. På söndag ska jag åka dit för att lära dem grunderna i Lindy Hop. Det är nervöst eftersom jag inte har någon med mig som kan hjälpa mig. Och det som är ännu mer nervöst är attt jag i gårdagens Barran läste att musikalen heter Jitterbugg. Det indikerar ju rätt mycket dans... Läraren jag pratade med fick det att låta som det bara var en scen på ett par minuter det handlade om. Vi får se på söndag.

Igår hade vi första sammankomsten med vad som är kvar av Lindy-gänget i Spinnrockarna. Det är svårt för vi är en blandad grupp med olika önskemål och ingen uttalad ledare. Vi repeterade lite och socialdansade.

Etiketter: ,