fredag, november 17, 2006

Hänt i veckan

Väder: trist som f-n. regn blandat med blåst och plus tio grader. var är snön??

Nomineringsmöte: Det hade FP i veckan, David fick det han helst ville ha, ordinarie ledamot i Samhällsbyggnadsnämnden. Han planerar bl.a att verka för fler studentbostäder. Sen blev han också Alliansens representant på Kalmar Airports bolagsstämma, en liten post.

Klantighet 1: tappade min nya månadslins idag när jag skulle sätta i den. Helt förgjort att hitta den igen!

Klantighet 2: låste ett lås som jag vet inte går att få upp. Vi var på teamträff på Harry´s och i hastigheten låste jag min cykel med fel lås. Ett lås som är vridet och där nyckeln ej går in. David fick hämta mig nere på stan vilket han tyckte var lagom kul. Vi trixade lite med låset ifall det skulle gå att få upp men det ledde bara till att nyckeln gick av. SÅ, vi köpte en bågfil och sågade av låset! Vi höll på i flera timmar, för att såga i stål är inte det lättaste. Men nu kan jag cykla igen iallafall och jag vet precis vad jag ska önska mig när jag fyller Gammal ;)

Träning: Provade en ny träningsform på Friskis, Aerobics. Skitkul! Precis min grej.

Dansklubben: Det går framåt med kursschemat, vilket är jätteskönt. På minuskontot finns en onödig argumenation om frallor vs bullar.

Hela helgen är jag ledig, känns skönt efter att ha jobbat åtta dagar i sträck. Vi planerar en runda på stan och ett besök i Gårdby.

Sen vill jag passa på att gratulera min pappa på Fars dag. Han och mamma har varit på semester på Kanarieöarna en vecka och haft det jättehärligt. Och ja, jag messade dem där och grattade men ville skriva det här på bloggen också. Kanske kommer det en kort på min numer smala pappa, han har varit jätteduktig och via GI-mat gått ner väldigt många kilon. Bra jobbat!