torsdag, november 09, 2006

Äntligen analys

Nu har jag hållt på och skrivit siffror i flera dagar här på bloggen så jag tänkte det var dags för resultatsammanställning och analys.

Topplistan:
1, 10 017 steg. Ledig dag med långpromenad. Lördag 4/11.

2, 6042 steg. Ledig dag med lite socialdans på kvällen. Söndag 5/11

3, 5119 steg. (Fast det är egentligen fler för när man cyklar så räknas inte det in i stegen, stegräknaren funkar inte då, det är något med höftrörelsen). Ledig dag med shoppingtur på stan och stavgång i regn på kvällen. Onsdag 8/11

4, 2736 steg. Jobbdag med cykling till jobbet, även här borde det vara fler steg. Tisdag 7/11.

Och sist kom måndag 6/11 med 2402 steg. Jobbdag då jag åkte bil till jobbet.

Antal steg i snitt är 5263 st. Mer än jag hade trott faktiskt. Det man bör ligga på i snitt är minst 6000 steg. Det som främst drar ner snittet är ju att jag rör mig för lite på jobbet, sitter ju bunden vid telefonen dagarna i ända så det är inte så konstigt. Får stå och trampa lite på stället men då tror väl kollegorna att man är galen;). Annars så kan ju en daglig promenad runt kvarteret hjälpa upp snittet. Samt att jag bör hålla fast vid att motionera intensivt minst två gånger i veckan och cykla till jobbet.

Känns bra att jag genomfört detta "experiment". Nu vet man lite mer vad man ska tänka på för att må bra. Förhoppningsvis funkar det som motivation till att komma ut på den där kvällspromenanden oxå.