torsdag, november 09, 2006

Städfilosofen

Ett inlägg jag skrev för ett par dagar sen som hamnade som draft kommer här.

Jag mår bra när det är städat och fint i mitt hem så idag har jag röjt lite. Först sorterade jag i linneförrådet och sen tog jag itu med mitt skrivbord. Där blev det mest en vandring på Memory Lane och ett konstaterande att jag har mycket saker. Jag slängde en massa papper och sen hann jag inte mer. Nästa fas är att sortera in papper i pärmar men det får jag ta imorgon. Hursomhelst så filosoferar jag så bra när jag städar och jag ska försöka sammanfatta i ord vad jag kom fram till:

- Genom städning kommer kontroll. Men under städning hittar man saker och ting man inte vill kasta. Och då kan det bli lite rörigt i lådorna, men det gör inget. Det är OK. För dina minnena vill du ju ha kvar. Superkoll kan ingen ha.

- Om ditt hem är rörigt, ta en låda i taget. Försök inte fixa allt på en gång.

Nästa projekt är lagningskorgen och sylådorna.