lördag, november 11, 2006

Lindyfest som blev en succé

Gud vad jag hade kul igår! Det var en sån där magiskt rolig kväll som man har då och då. :)

Det som hände var att vi hade Lindy Hop-fest. Vi hade bjudit in Karlskrona och Växjö och så var såklart de flesta av oss i Kalmar med. Från Växjö kunde ingen komma men Karlskrona kom med två bilar. Vi hade fixat snacks som man kunde äta av mellan danspassen och så varvade vi dans med lite undervisning från båda klubbarna, kul att lära av andra oxå. (Beskrivning av turerna kommer i ett senare inlägg.)

Jag trodde kvällen skulle hålla på ca 3 timmar men vi dansade non-stop i 5 timmar! Alla hade så jäkla kul och ingen ville åka hem. Det är speciellt roligt att dansa med killar från andra klubbar så det blir lite nytt. Killen som jag hade kurs med innan, Pär, bor ju egentligen i Halmstad nu men hade kommit hit för att kunna vara med. Vi är ganska samdansade så vi lekte i breaken och improviserade och hade oss. Lika med killarna från Karlskrona, de var jätteduktig fast vissa bara dansat i sex veckor.

Jag försökte ta lite kort men kameran strular så de blev inte så bra. Får se om det kommer några här på bloggen senare. Idag är jag för övrigt ganska stel i kroppen och har huvudvärk pga vätskebristen. Men det var det helt klart värt. Jag hoppas alla kunde ha en sån här hobby som gör att endorfinerna rusar i taket.

Etiketter:

1 Comments:

At 14:40, Anonymous Anonym said...

Hej,
ville bara kommentera o säga att vi också hade riktigt roligt på festen.
Ångrar inte en sekund att vi bilade upp från Karlskrona. Bra gjort. Vi måste hjälpas åt attt sprida Lindyns trevliga budskap.

MVH
Killen från Tipsy som bara hade dansat i 6 veckor.

 

Skicka en kommentar

<< Home