lördag, november 04, 2006

En inte helt lyckad dag

Igår råkade jag ut för en kulturkrock, hade brännande ögon och orsakade extra kostnader för klubben. Men vi tar det från början...

Jag började jobba halv ett så vid elvatiden satte jag i mina nya linser. Jag har haft engångslinser men hade dagen innan provat ut månadslinser och allt hade känts jättebra på torsdagskvällen. Men igår började det direkt klia och bränna i ögonen och de blev alldeles röda. Jag tänkte att det skulle gå över men efter en kvart var jag tvungen att ta ur linserna för det gjorde så ont och bara rann tårar. Och det fortsatte även efter jag tagit ur linserna, jag provade att skölja och det hjälpte lite. Hursomhelst var jag ju tvungen att gå till jobbet en timme senare och det hade inte blivit mycket bättre då så jag kom dit och såg helt förgråten ut med röda ögon och tårar som rann. Så jag blev hemskickad igen, min teamledare tyckte inte det var bra att sitta vid en skärm utan att jag skulle vila ögonen. Ofrivilligt sjukskriven således. (Jag gick till min optiker och berättade och han trodde att det var linsvätskan som jag reagerade på så nu ska jag testa en ny sort idag.)

På kvällen var det föreläsning uppe på klubben och sen skulle det vara knytkalas. Mitt i föreläsningen ringer telefonen och ordförande svarar, efter ett tag kallar han dit mig. Det är bowlinghallen som undrar var vi är någonstans! Innan det blev bestämt med föreläsningen hade jag bokat bowling och totalt glömt bort att avboka, kom ihåg det när jag stod med luren i handen! 1500 ut för klubben p.g.a mig. Dessutom var bowlingkillen inte nöjd med att jag sa att han givetvis fick fakturera oss eftersom vi missat avboka utan han gnällde på ett par minuter till.

Och nu kommer vi till det där med kulturkrocken, eller snarare olika tolkningar av ordet knytkalas. För mig är det att alla tar med sig något som alla äter av, i Kalmar betyder det att alla tar med sig ett eget knyte, dvs mat bara till sig själv. Detta fick jag reda på då vi höll på med dukningen och jag frågade var vi skulle ställa buffébordet? Alla tittade på mig som jag var en utomjording. Det slutade med att jag fick äta kokt ägg och senapssill och sedan ta hem det som blev över. Jag har nu sexton hårdkokta och redan skalade ägg och en sambo som inte tycker om ägg...

1 Comments:

At 11:06, Blogger Frida said...

Åh, vilken dag! Låter som en fredag den 13:e. Hoppas denna dag blir bättre! Stor kram!

 

Skicka en kommentar

<< Home