torsdag, september 21, 2006

Mamma var på besök

Mamma har varit och hälsat på ett par dagar men åkte tillbaka idag. Pappa har varit på golfsemester med några gubbkompisar så han var inte med denna gången.

Det var jättekul att ha mamma här. I tisdags var vi på IKEA i flera timmar och gick omkring och kollade på allt. Jag fastnade för en kudde som inte var en kudde utan två ihopsydda armskydd men jag köpte två så kanske jag syr en egen kudde. På kvällen var mamma med mig upp på klubben för jag skulle ta emot kursavgifter men hon tyckte det var kul.

I går lunchade vi med Agnetas son Andreas, min tremänning. Han bor i Växjö men jobbar sen ett par månader tillbaks i Kalmar. Det var annorlunda men kul att träffa honom i det sammanhanget. Sen var vi över till Öland och köpte pumpor inför Skördefesten. På kvällen kom Tuula (davids mamma) och Sven-Olof över. Jag hade hållt på i två dagar med en chokladmoussetårta så det var spännande att få äta av den till slut, men den var jättegod!