söndag, mars 04, 2007

Biljettförsäljning och Vasaloppet

Snacka om att jag blev stressad igår! Jag hade nämligen lovat att stå i biljettkassan på Kalmar Teater mellan 18-19 men glömde helt bort det. 18.12 ringer scenmästaren och undrar var jag är? PANIK! Det var bara att kasta sig ut genom dörren i mysbrallor och ofixat hår, in i bilen och ner till teatern. Jag hade tur, det var grönt ljus hela vägen så 18.17 var jag där. Lång kö vid kassan av teatersugna människor stressar mig ännu mer så jag snubblar med fingrarna när jag ska logga in i datorn. Får inte lösenordet rätt, så till slut får Jörgen (scenmästaren) komma och hjälpa mig. Men därefter ordnar det sig, alla kommer in i teatern i tid och vid 18.50 är kön borta och alla glada. PUH!

På vägen hem var jag fortfarande uppe i varv. Så uppe i varv att jag racar med en annan bil vid ett rödljus. Till mitt försvar kan jag säga att han initerade det, och vann. :(

Idag har det också varit en hel del adrenalin som pumpat men inte på mig utan på deltagarna i Vasaloppet. Det är tradition att kolla på det samtidigt som man dricker blåbärssoppa. Jag började jobbade vid 12.30 och då hade de inte hunnit i mål än men jag kollade klart på jobbet och såg att Oskar Svärd vann. Tredje segern för honom och tredje avgörandet via spurtduell. Jag hejade på den andra killen, Jerry A, för han hade aldrig vunnit. Men det roligaste med Vasaloppet är motionärernas energi och entusiasm! En gubbe hade börjat åka skidor som 60-åring. Det är med andra ord inte för sent för att bli vältränad..