söndag, december 03, 2006

Adventsfint, Nina, KM, fest? och vinterbad

Först ett par bilder hur mitt hem ser ut nu i advent. Här är mitt vardagsrumsfönster. Notera även mitt marknadsfynd, Hängande tomte.


Här är min adventsljusstake. Om ni undrar varför två ljus har varit tända så är det för att det var det ljus som jag först fick fatt i när det mitt i matlagning blev strömavbrott.


I helgen var min studiekamrat Nina på besök i Kalmar och det blev en intensiv helg minst sagt. Hon kom i fredags eftermiddag och blev då hämtad av vår kompis Matilda. På kvällen hade vi glöggmys hos mig. Vi spelade TP och Matilda vann.

Jag, Matilda, Nina, Åsa och Eva.

Igår förmiddag var det Klubbmästerskap med SPIR så jag åkte iväg på det medan Nina följde med Åsa & co på Kalmar Slotts julmarknad. KM var jättekul. Arrangörerna hade anordnat en överraskning för vuxna tävlingsgruppen som de inte visste om innan, en Jack n´ Jill -tävling. Det betyder att man lottas ihop med en danspartner. Två par dansar åt gången och ett av dem åker ut. Det var 24 deltagare och när alla dessa dansat återstod 12 stycken, då lottade man nya par bland dessa osv tills endast två par återstod som dansade om segern. Det ordinarie danspar som vann KM kom även etta och två i Jack n´Jill. Det var även kul att se barnparen dansa, de är så söta.

Efter marknad resp. KM möttes vi upp och åkte till Långviksbastun för att basta och faktiskt också bada! Det var 5 grader i vattnet men jag var i två ggr. Härligt att gå ut från den varma bastun, doppa sig och sen stå och se ut över Kalmars siluett innan man springer in i bastun igen.

När vi kom hem hade snälla David fixat fläskfilé och potatisgratäng och sen skulle det bli fest. Men den kom av sig rejält, vet inte om Å inte hade kommunicerat våra planer ordentligt till E och M eller om de bara bestämde sig för att strunta i att festa för när vi kom satt de ofixade och drack kaffe. Vi försökte "få liv i dem" men det var kört. Skittrist för både Nina och jag var jättesugna på att gå ut. Vi åkte hem istället och kollade på en DVD om Ninas brors bröllop i somras. Bakgrundsmusiken var bl.a "They´re going to the chapel and they gonna get married" och den låten sätter sig, har nynnat på den hela dagen idag.

Idag var vi på Giraffen för att kolla in de nya affärer som öppnat där och sen tog vi oss en fika på det mysigaste fiket i stan, Kullzenska. Sammantaget en mycket trevlig helg.

2 Comments:

At 18:13, Blogger .:Klara:. said...

Häpp! Där kom adventsljusstaken ;)
Söt tomte i fönstret!
Ser att du också har en "sprätt-iväg", krukväxten som skjuter iväg sina frön... Min är över ca 25 år gammal och stoooooooooor. Den har även fröat av sig i samma kruka + i andra där jag INTE vill ha dessa plantor.

 
At 12:32, Blogger annakarin said...

KLARA: Vilken är mina blommor är en "sprätt-iväg"?

 

Skicka en kommentar

<< Home