tisdag, augusti 08, 2006

Dags för omstart?

Något jag noterat de sista dagarna är att det känns som folk börjar få mer och mer att göra. Sommarens lättja är liksom slut och annat pockar på uppmärksamhet. Flera av de bloggar jag läser regelbundet har fått längre och längre mellan inläggen, tom Mamsan känner att inspirationen är noll eftersom det är mkt annat nu. Kanske är det oxå så att inspirationen tryter för att man inte gör häftiga sommaraktiviteter utan bara vardagliga saker som att jobba och städa.

Augusti är lite grann som nyåret tycker jag, man ska göra en omstart. Jag ska tex börja träna och funderar på vad/var jag ska träna. Kurser startar upp och DK Spirs verksamhet ska planeras. Ja, min lilla spaning går väl egentligen ut på att jag börjar känna att hösten är nära och att jag på tecknen tror att andra känner samma sak.

Jag var förresten i Nybro i lördags och dansade uppvisning. Det var ett par buggpar och ett Lindypar och det gick bra. Musik i Glasriken inleddes så vi hade väl hyfsat med publik och ingen gjorde bort sig. Så här skriver en som tittade:

Så, en toppendag idag, där jag t.o.m. kunde springa ifrån och titta på Anna-Karin, när hon och "Spinnrockarna" från Kalmar hade uppvisning på torget här. Den tjejen, hon kunde jäklar i min låda sprätta på benen i "Lindie hop" (stavning?) (saxat från Mamselamsen)

Annat roligt i helgen:
- middag på Strand Hotell och asbra Night Beach med Tredrag där vi kändisspottade Henrik Schyffert och Johan Rheborg på fredag kväll.
- äta årets första (och sista) kräftor på lördag kväll
- första minigolfrundan för sommaren på söndag där jag gjorde 3,6 slag i snitt vilket jag är mycket nöjd med. Jag vann slaget men förlorade "kriget" för att applicera ett känt citat.

Etiketter:

2 Comments:

At 21:40, Blogger Frida said...

vadå sista kräftorna, ska vi inte äta kräftor i helgen?? det tycker jag, har inte ätit några kräftor i år än!

 
At 13:58, Blogger annakarin said...

trodde inte det skulle bli fler, david och mina kalmarvänner är inte så galna i kräftor. men du och jag ska käka!

 

Skicka en kommentar

<< Home