tisdag, juli 25, 2006

Bröllopet m.m

Man har frågat mig varför jag så sällan lägger in bilder i bloggen. Och det är för att jag ofta skriver mina inlägg på jobbet... Bara man håller sin kvot på samtal/dag så är det OK.

Är tillbaka på jobbet efter en långhelg. På fredag em åkte jag med buss till Stockholm och sen skulle jag åka tåg till Uppsala. Nu hade blixten slagit ner i Märsta och orsakat en gräsbrand på banvallen så alla tåg hade stått sen fem på em. Jag fick vänta två timmar men sen kunde vi åka.

På lördagen var det bröllopet! Det var min tremänning (syssling) Peter som gifte sig. Brudparet hade skrivit egna löften och det hela var mkt romantiskt. Det var väldigt kvavt och luften stod still inne i tältet där middagen var. Men det var kul, brudgummens far höll ett jätteroligt tal bl.a. Pga ekonomiska skäl fick alla gäster ta med sig egen dricka om de ville dricka något annat än lättöl. Annorlunda att ta fram sin egen vinflaska på ett bröllop. Vi som delade satt dessutom på olika ställen i rummet så det blev vin över i våra flaskor, varken mamma, jag eller Solmaz är ju stordrickare.

På söndagen besökte jag farmor, mina fastrar och min kusin Erik var oxå och det var kul. Farmor såg jättepigg ut. Kan ju vara att hon blev uppiggad av mitt besök men det var skönt iaf!
Hann med en sväng till Frida, vi bara stirrade på varandra när hon öppnade för vi hade likadana kläder, vit topp och grön kjol. För att citera Frida "Bisarrt".