torsdag, juli 20, 2006

Grov klädångest

Denna dagen började ju så bra, jag åt frukost i lugn och ro för jag började sent, lagade lunch, slängde in en tvätt i maskinen. Eftersom jag ska åka till Uppsala direkt efter jobbet imorgon så tänkte jag börja packa så smått. Och för säkerhets skulle provade jag klänningen jag tänkte ha mig på bröllopet OCH DET SER FÖR JÄVLIGT UT! Jag provar den andra klänningen, jag provar en kjol, jag provar med olika skor, jag provar med olika BH men med samma resultat, jag ser för gräslig ut. Omodern, tjock och/eller med bhbanden fullt synliga under klänningsbanden.

Vad göra? Jo jag tar bilen i racerfart ner till stan och börjar springa runt stan på jakt efter en BH med smalare band. Ville först ha en axelbandslös men får inget bra stöd och det känns otäckt osäkert. Jag är inne i Billiga Butiken, i Mellandyra butiken och Dyra Butiken. Sen börjar tiden ticka ifrån mig och jag blir mer och mer panikslagen. Funderar allvarligt på att ringa och sjukskriva mig från jobbet. Eller på att inte åka till bröllopet. Ångesten och gråten bubblar under ytan. PANIK!

Det slutade med att jag köpte en bh, en blus och en kofta. Och ett par skor på en butik på andra sidan stan. I skobutiken kom jag plötsligt på att jag ju glömt tvätten! Hem och ta ut den och sen racerfart till jobbet, sju minuter sen och fortfarande osäker på om jag får någonsin får ihop detta med klänning, bh, skor, smycken och frisyr.