onsdag, juli 05, 2006

Bad och golf och föräldrar på besök

Efter att mamma och pappa varit på Gotland åkte de inte tillbaka till Nynäshamn utan tog båten till Oskarshamn istället och kom ner till oss i två dagar. I måndags var vi ute och spelade golf. Pappa och David spelade och jag och mamma gick med. Efter det åkte vi till Haga Park, ett jättebra badställe på södra Öland. Det var jättevarmt i vattnet och vi varvade sol och bad. Jag är fortfarande blek, vill inte vara det, vill vara solbränd NU. På kvällen lagade jag GI-lasagne som blev sagolikt god, vi fyra åt upp åtta portioner...

På tisdagen var vi på stan för mamma behövde en ny klänning till Peter och Rebeccas bröllop. Jag letade efter shorts men hittade inga. Sen blev det såklart bad igen, denna fantastiska värme och sol måste man njuta av. Efter badet tog vi en fika i Kalmars bästa sommarfik, Krusenstiernska gården. En oas mitt i stan, tyst och svalt och med jättegott fika. På kvällen var pappa och jag och tränade golf på Kalmar GK och sen kollade "grabbarna" på fotboll och jag och mamma kollade på kort.

Jag hade druckit kaffe vid halv femtiden och det visade sig vara för sent för det var SÅ svårt att sova igår. Låg säket vaken till halv tre, och jag vet att det berodde på kaffet för det blir alltid så när jag dricker för sent på dagen. Låg och vred mig och var bara så pigg och det enda jag kunde göra var att vänta på att effekten av kaffet skulle försvinna. Att man aldrig lär sig.

1 Comments:

At 10:42, Blogger annakarin said...

Antagligen har du hört om GI- glykemiskt index? Enligt den teorin är lasagne inte så bra eftersom såsen och plattorna innehåller mjöl. Men i denna använde jag fullkornslasagneplattor och istället för vitsåsen keso med finhackad timjan. Annars är det som vanligt med köttfärs. Lägger ut receptet på bloggen.

 

Skicka en kommentar

<< Home