lördag, juni 24, 2006

VM-festen över...

VM är över! Ja det måste det vara, det är visserligen halvtid men Tyskland leder ju med 2-0!

UPPDATERAD: Ja nu är det slut. Tråkigt!

Uppdaterad igen: Satt på jobbet igår när jag skrev detta inlägg och det var därför det blev så kort. Jag hade som tur var lunch första halvtimmen (halvleken) av matchen och under andra halvan av matchen satt jag mkt på efterarbete... Men det gjorde ingenting för det var ingen som helst kö, hela Sverige hade nog stannat upp under de där timmarna. Dock hade jag en dam som sa att nu när Sverige hade missat straffen så kunde hon lika gärna ringa till Telenor!

Idag har det varit Travfest istället. Kalmartravet har alltid V75 på söndagen i midsommarhelgen. Jag jobbade för de behövde extra folk men det gör inget för man märker stämningen ändå. Det går som ett sus genom publiken när hästarna kommer in på upploppet och sen ökar och ökar ljudet tills det avslutas i glädjetljut (eller svordomar).