lördag, januari 21, 2006

Snöoväder

Dagens utmaning: att hantera snöovädret. Gick bra igår när jag skulle hem från klubben, fast det drivit ut en del snö på vägarna. Imorse när vi skulle iväg gick det sämre. Parkeringen var oplogad och det hade drivit upp rätt mkt bakom bilen. Fast det var inget problem för oss för bilen startade överhuvudtaget inte! Efter ett antal försök gav vi upp och sambon fick pulsa dit han skulle. Jag gav upp eftersom busstrafiken inte kändes pålitlig då det ej var mkt plogat.

Dagens positiva händelse: sambons överraskning. D. skulle idag iväg på ett upprop för en distanskurs han ska läsa och fick som sagt pulsa dit. Jag skulle varit på semlebak men det blev ju inget så D. överaskade mig genom att på lunchen komma hem med semlor! Lunchen var på 90 minuter men det tog 30 min att gå till skolan dvs han var ute och gick i en timme bara för att kunna göra mig glad med semlor, gulligt va?

Dagens tips: hoppas jag blir filmen Storm. Ska se den med Å. ikväll.

/anna-karin