tisdag, januari 17, 2006

Min pappa är tv-kändis

Ja, han satt iaf i publiken igår vid Idrottsgalan. Hade du en blå tröja så tror jag att jag såg dig?

(Går)dagens positiva händelse: Tony Rickardsson vann Jerringpriset och Årets manliga idrottare, heja Dalarna!!! Grattis Tony!

Robert Gustavsson gjorde en jätterolig sketch om Tony men även Helen Sjöholm hyllade honom iochmed hon var klädd i Moradräkt. Jag tror jag oxå ska bli kompis med Björn och Benny så jag kan få en stor hit och sjunga på Idrottsgalan i MIN FINA TUNADRÄKT. Fast vem vill höra mig sjunga?

Dagens utmaning: Andra veckan på telefonjouren har börjat. Det borde ringa fler och anmäla sig till kurserna, speciellt barnkurserna är tunnsådda. Alla barn i Kalmar som vill dansa, gå med i Spinnrockarna, jätteduktiga ledare. Och även i Lindy Hop finns duktiga ledare (jag). Världens bästa dans!

Dagens fundering: Idag ska jag till arbetsförmedlingen för uppföljning av handlingsplan. Jag är tvungen att redovisa jobb jag sökt och har skrivit upp tolv st (har sökt fler men fick bara plats med tolv på blanketten). Av dessa jobb har jag uppgivit att jag blivit kallad på intervju till 25% av de sökta jobben. Det låter ju väldigt bra, snacka om att statistik kan vara missvisande... Dock är det ett faktum att antal avslag är 100%.

/anna-karin

4 Comments:

At 09:50, Blogger Vi på Kantarellen said...

JAG vill se dig iklädd folkdräkt sjunga någon liten truddelutt. Kan vi ta det som morgonsamling på kursen i morgon? :-)

 
At 11:05, Blogger annakarin said...

Det vill du inte, iaf inte dina öron... Dessutom är dräkten inte här i Kalmar

 
At 11:14, Anonymous Anonym said...

Tröjan var ljusblå. Det var toppen att vara i Globen igår. Vilken stämning! Det kan jag rekommendera alla att gå på nästa år.

 
At 18:38, Blogger Vi på Kantarellen said...

Holy shiiiiit! Kan inte din pappa börja blogga också.

Så Ni blir som vi: "Hela familjen bloggar". Eller nästann i alla fall. Stephan får inte för oss andra.

 

Skicka en kommentar

<< Home