tisdag, januari 10, 2006

Många utmaningar just nu

Dagens utmaningar: observera pluralet för nu är det mycket på gång för mig. För det första denna telefonjour som gör att man är borta från hemmet tre timmar varje kväll. Det blir stressigt att hinna med tvätt, städ mm på timmarna däremellan.

Den andra utmaningen är bilen som har börjat gå knackigt för oss. Inte så kul och vi vet inte riktigt vad det är för fel heller. Ska kolla på ny bil i helgen, hoppas vår gamla klarar sig tills dess.

Dagens positiva händelse: som vanligt uppskattar jag ju cykelturen till kursen, trots halkan. Sen fick jag tillfälle att i morse bädda sängen med vårt nya överkast. Blev mkt fint.

Dagens fundering: hur vänder man en snöpessimist till en snöoptimist? Det är många som längtar efter solen efter att vintern funnits i min del av landet ca två veckor. Hur får man dem att njuta av vintervädret?

/anna-karin

1 Comments:

At 08:37, Blogger Vi på Kantarellen said...

Det går inte att vända en snöpessimist.... jag har försökt med mig själv.... misslyckats!

 

Skicka en kommentar

<< Home